Ako napísať dobrý seo článok


Písanie je zručnosť, ktorú treba pilovať veľa rokov. Je to ako s varením. Skoro každý vie niečo ukuchtiť, ale len zopár majstrov môže variť v michelinskej reštaurácii.
Na začiatok by sme si mali povedať, že skoro nikto nepoužíva výraz SEO články. Vžil sa výraz PR článok, hoci PR znamená niečo úplne iné. Ale zdá sa, že v oblasti SEO sa musíme zmieriť s touto nepresnou terminológiou. Tiež používame výrazy blogpost a guestpost. Tu je 10 rád ako napísať článok, z ktorého má prospech váš klient aj čitatelia.
1. Píšte pre ľudí. Je veľkou chybou písať článok len pre vyhľadávače a robotov. Zmyslom článku by nemali byť len odkazy (linky) na vášho klienta. Presne proti tomu sa snažia bojovať aj neustále sa zlepšujúce vyhľadávače.
2. Nepreháňajte to s kľúčovými slovami. Je potrebné mať istú mieru, pretože ak to preženiete a produkt vášho klienta spomeniete v článku 50-krát, účinok to bude mať skôr negatívny. Zoznam kľúčových slov majte dopredu pripravený a používajte ho s citom.

seo, klávesnica

3. Používajte obrátenú pyramídu. Tento princíp hovorí, že najdôležitejšie (alebo najzaujímavejšie) fakty sú navrchu. Dôležitosť postupne smerom dolu klesá. Je to preto, že dnes len veľmi málo ľudí číta články do konca. Väčšina ľudí sa rozhodne podľa prvých 400 znakov, či má zmysel pokračovať v čítaní.
4. Rozčleňte váš text. Odseky, body, medzititulky, hrubé písmo úvod, sumarizácia. Všetko pomáha k “prevzdušneniu” článku a jeho prehľadnosti. Je dokázané, že každý čitateľ si článok najskôr “preskenuje” očami, takže šikovná štruktúra mu dokáže okamžite napovedať, či našiel, čo hľadal.
5. Titulok predáva. Titulok napíšte až nakoniec a naozaj si ho dobre premyslite. Je to informácia číslo jedna, ktorá by nemala byť odfláknutá. Titulok môže byť zaujímavý alebo faktický, v každom prípade – to je ten “lesklý” obal na vašom tovare.
6. Nepreháňajte to s dĺžkou. Radšej kratší článok ako sa nechať príliš uniesť. Na druhú stranu, ak chceme mať v texte dostatok informácií, nemali by sme vystavať článok na jednom odseku / jednej vete ako v bulvárnych novinách. Po prečítaní článku sa nebojte ho krátiť, ak máte pocit, že je niekde príliš veľa “vaty”.

PR

7. Dajte text prečítať inému človekovi. V ideálnom prípade vám druhý človek nájde chyby, poskytne vám konštruktívnu kritiku. V úplne najlepšom prípade si článok sami prečítate po sebe až po určitom čase. Pretože uložené (“odležané”) texty po sebe často opravujeme – k lepšiemu.
8. Používajte užitočné odkazy. Áno, pri SEO sa často stretáme s tým, že niekto dá do článku niekoľko linkov len na svojho klienta. Je to chyba. Aj z ľudského hľadiska, aj z hľadiska vyhľadávacích algoritmov. V článku by mali byť aj odkazy na iné weby, samozrejme, tématicky súvisiace a kvalitné – s pridanou hodnotou.
9. Nikdy nekopírujte obsah druhých. Toto by malo byť tabu pre dobrého autora aj copywritera. Inšpirovať sa zahraničnými článkami – samozrejme áno. Ale nie “obšľahnúť” ich od slova do slova. Myšlienky treba premlieť vo vlastnej hlave, prekopať, porozmýšľať nad nimi a pridať do výsledného produktu výsledky z vlastného výskumu. Ak nie sme v problematike úplne doma (každodenný problém v copywritingu), tak používame viac zdrojov.