Napríklad, môj kamarát, ktorý má obchod a pred asi dvoma rokmi spustil aj online predaj, mi raz s nadšením prezradil, že si našiel SEO agentúru a že odteraz pôjde jeho online biznis ako divý. Potom sme sa chvíľku rozprávali, no a on mi začal hovoriť veľmi podivné veci. Napríklad, že súčasťou toho, za čo tejto agentúre platí, je propagácia jeho obchodu v miestnych novinách. Verím https://www.facebook.com/Verim.a.Doverujem/ tomu, že viacerí z vás, ktorí práve čítate tieto riadky, si hovoríte, že som si to musel vymyslieť. Nikto nemôže byť až tak mimo a hlavne nikto, kto má e-shop. Hold, zjavne môže. Preto som sa rozhodol v niekoľkých zrozumiteľných a jednoduchých bodoch napísať, čo k seo patrí a čo k seo nepatrí ani náhodou.
Toto so SEO súvisí:
- PR texty – články, ktoré visia na vašom webe alebo na inom webe
 - Obsahové texty – taktiež na vašom alebo na inom webe
 - SEO texty – tiež môžu byť na akomkoľvek webe
 - PPC reklama, Google reklama, Facebook reklama, Youtube reklama alebo reklama, ktorá visí hocikde na webe
 - Budovanie spätných odkazov
 - Prehľadné kategórie na vašich webových stránkach
 - Tvorba podstránok
 - Tvorba popiskov a titulkov
 - Výber vhodných fotografií alebo videí
 
 
A čo k nemu nepatrí? 
 Tu to zhrniem veľmi rýchlo. Nič, čo sa odohráva mimo online siete, teda mimo internetu, nemá súvislosť so SEO. Teda žiadne články alebo reklama v novinách., v rádiu alebo v televízií. To je prste úplne iná planéta. SEO je čisto on-line záležitosť. Preto nemôže niečo, čo s internetom priamo nesúvisí, súvisieť s touto metódou, nazvime to veľmi zjednodušene, propagácie.