Tri základné zásady zdravého životného štýlu

Čo si môžeme pod zdravým životným štýlom predstaviť v skutočnosti?  Vieme, že je to niečo prospešné pre naše zdravie a našu kondíciu, pod čím si môžeme predstaviť zdravý jedálniček, pravidelný pohyb, zdravý spánok a podobne. Poďme sa tak na túto tematiku pozrieť bližšie a možno sa aj vám zapáčia nejaké zásady, čo  vás budú viesť pozitívnejším smerom.

pár, pohyb, príroda

  • Zaujímavo totiž pôsobí informácia, že pod naše zdravie sa až z 80 % podpisuje práve životný štýl a životospráva, ktorú vedieme.

Preto tematiku môžeme zjednodušiť na otázku, ako vlastne žijeme? Respektíve  dodržiavame veci, čo nám telesne a psychicky prospievajú?  A záleží nám na nich vôbec? Alebo skôr vo väčšej miere dávame prednosť tým, ktoré pre nás majú seba deštruktívny efekt, či už z krátkodobého alebo dlhodobé hľadiska. Pozrime sa na to sami a to tým, že si predstavíme niekoľko najznámejších a najúčinnejších zásad, ako žiť zdravšie:

mlieko,rajčiny, piknik

Podstatným faktorom zdravia je to, ako vyzerá naša pravidelná strava. Mali by sme do nej zahrnúť ovocie a zeleninu, resp. nezabúdať na tieto potrebné zdroje vitamínov a prospešných živín. Základom sú však výživné jedlá, kvalitné tuky, rastlinné sacharidy a pozornosť treba venovať bielkovinám. Vo všeobecnosti je zdravá vyvážená strava.

Prospešným pre telesnú, ale takisto psychickú kondíciu je pohyb a cvičenie. Už len taká hodinová prechádzka v parku je zodpovedná za zdravé prekrvovanie organizmu a za úbytok stresových hormónov. Nevraviac o tom, že pohybovou aktivitou dokážeme rýchlejšie spaľovať kilá navyše, resp. pomáhame k rýchlejšej funkcii metabolizmu. Z hľadiska individuálneho športu je pre naše zdravie prospešný už len samotný častejší pobyt na čerstvom vzduchu.

Spánok je neodmysliteľný pre zdravú regeneráciu tela a mysle. Najčastejšie sa vraví o jeho 7 až 8 hodinovom trvaní, ktoré je v pravidelných intervaloch najzdravšie.